שיחה:רבי יוסף קאליש (השני)
הרחבה
מכלולאים פעילים דרוש מידע נוסף, בנוגע לחבורות, ובנוגע לחיבוריו. איציק (שיחה) 02:13, 8 באפריל 2020 (IDT)
אוהל
עיר האבות, למה מחקת את העובדה שהוא טמון באוהל? הרי יש בזה הוספת ידע לקורא. יחיד ורבים (שיחה) 01:16, 26 באפריל 2020 (IDT)
- פירטתי את העניין בהערה על העריכה, בכל אופן בבית החיים העתיק בטבריה אין אוהלים כלל חוץ מלרבי יעקב אבוחצירא (למעט מספר סככות, בכל אופן בציונו גם סככה אין), ופעם הבאה לטובת המכלול ולטובת כולם עיין היטב בעובדות שאתה כותב
אני לא מגיע ח"ו לתקוף אותך אישית אבל אם כבר מדברים ליבי אבל על התנהלות המכלול לעומת ויקיפדיה העברית שהמכלול אמור להחליפו כל ערך חסר משמעות מנופח למימדים מפחידים ללא שום פרופורציה ולדעתי לכן הפעילות פה מאוד ישנונית לעומת מה שהיה אמור להיות. אני מתייג פה את המכלולאים פעילים מעניין אותי מה דעתם בעניין. עיר האבות (שיחה) 00:11, 30 באפריל 2020 (IDT)- ראשית, אכן לא שמתי לב שפירטת זאת בתקציר העריכה, ועמך הסליחה.
שנית, לא אני כתבתי שהוא טמון באוהל.
שלישית, לגבי הערתך האחרונה לא הבנתי מילה. בהצלחה, יחיד ורבים (שיחה) 00:40, 30 באפריל 2020 (IDT)- אני פירטתי עפ"י כתבה שהתפרסמה בהמבשר. איציק 1 (שיחה) 00:42, 30 באפריל 2020 (IDT)
- בדיוק על זה שלא הבנת מילה, בדיוק על זה אני אבל! חבל מאוד שהרמה של מה שהיה אמור להיות אנציקלופדיה מכובדת הפך להיות העתק טקסטים מעיתון וכדו' עיר האבות (שיחה) 01:48, 30 באפריל 2020 (IDT)
- אף אחד לא העתיק טקסטים רק לקחתי מידע. איציק 1 (שיחה) 09:01, 30 באפריל 2020 (IDT)
- עיר האבות המכלול הוא אך ורק המכלולאים. אם אתה חוזר לערוך, בודאי המצב ישתפר. אם לא - איני מבין מדוע אתה מתלונן על מי שכן משקיע מזמנו, גם אם לדעתך הוא צריך להשקיע בצורה שונה. משפיעים מבפנים לא ע"י תלונות מבחוץ. דויד (שיחה) ז' באייר ה'תש"ף 22:42 (IDT)
- דויד היקר אני ממש הייתי להוט לתרום ה-מ-ו-ן להמכלול אבל בדיוק זה מה שהתיש אותי מלחמות עריכה על שטויות, דפי שיחה באורך קילומטר להסביר למה א' זה א' וב' זה ב' והיות והרבה פה הם חבר'ה צעירים וחדשים שמגיעים מעולם הקופקע'ס (מקווה שאתה יודע למה הכוונה) הרי שהשיח הוא שיח מאוד מאוד ללא רמה בכל אופן רמה אנציקלופדית, אני באמת פתחתי את כאבי לא כ"כ במקום הנכון כי בהחלט זה לא כ"כ משנה אם יש אוהל או לא, אך יותר כוונתי לדפי שיחה כמו בחסידות ויז'ניץ לענפיה וכדו' או כל מיני ערכים על אנשים שלא היו עוברים אפילו את מבחן אנציקלופדיה לילדים, אין פה כללים ברורים ואפילו אם יש אין מי שאוכף את זה בקנאות וחבל. עיר האבות (שיחה) 14:09, 3 במאי 2020 (IDT)
- אני מזמין אותך לחזור לפעילות. אני וחבריי נלחמים לדעתי ברמה סבירה בויזניצפדיה, גורפדיה וחברותיהם. בנוסף, לפני כמה ימים התחילו דיוני החשיבות (תודות למקוה) לקביעת רף החשיבות לערכי המכלול, אתה מוזמן להשתתף שם (באולם דיונים, כשתסודר התקלה - אני מקוה שבבוקר הזה). מהרגע שיסתיימו הדיונים ויקבעו הכללים - הם גם יאכפו בקנאות בע"ה. אני בהחלט מבין את כל טענותיך - קשה גם לי. אני בחרתי להילחם כדי לתקן, אין לי תלונות על מי שלא - אני מבין אותו. אך רק מי שנלחם גורם לשינוי. דויד (שיחה) י' באייר ה'תש"ף 03:37 (IDT)
- דויד היקר אני ממש הייתי להוט לתרום ה-מ-ו-ן להמכלול אבל בדיוק זה מה שהתיש אותי מלחמות עריכה על שטויות, דפי שיחה באורך קילומטר להסביר למה א' זה א' וב' זה ב' והיות והרבה פה הם חבר'ה צעירים וחדשים שמגיעים מעולם הקופקע'ס (מקווה שאתה יודע למה הכוונה) הרי שהשיח הוא שיח מאוד מאוד ללא רמה בכל אופן רמה אנציקלופדית, אני באמת פתחתי את כאבי לא כ"כ במקום הנכון כי בהחלט זה לא כ"כ משנה אם יש אוהל או לא, אך יותר כוונתי לדפי שיחה כמו בחסידות ויז'ניץ לענפיה וכדו' או כל מיני ערכים על אנשים שלא היו עוברים אפילו את מבחן אנציקלופדיה לילדים, אין פה כללים ברורים ואפילו אם יש אין מי שאוכף את זה בקנאות וחבל. עיר האבות (שיחה) 14:09, 3 במאי 2020 (IDT)
- עיר האבות המכלול הוא אך ורק המכלולאים. אם אתה חוזר לערוך, בודאי המצב ישתפר. אם לא - איני מבין מדוע אתה מתלונן על מי שכן משקיע מזמנו, גם אם לדעתך הוא צריך להשקיע בצורה שונה. משפיעים מבפנים לא ע"י תלונות מבחוץ. דויד (שיחה) ז' באייר ה'תש"ף 22:42 (IDT)
- אף אחד לא העתיק טקסטים רק לקחתי מידע. איציק 1 (שיחה) 09:01, 30 באפריל 2020 (IDT)
- בדיוק על זה שלא הבנת מילה, בדיוק על זה אני אבל! חבל מאוד שהרמה של מה שהיה אמור להיות אנציקלופדיה מכובדת הפך להיות העתק טקסטים מעיתון וכדו' עיר האבות (שיחה) 01:48, 30 באפריל 2020 (IDT)
- אני פירטתי עפ"י כתבה שהתפרסמה בהמבשר. איציק 1 (שיחה) 00:42, 30 באפריל 2020 (IDT)
- ראשית, אכן לא שמתי לב שפירטת זאת בתקציר העריכה, ועמך הסליחה.
ביטול עריכותיו של אליהו הנביא
אליהו הנביא הנכבד, תודה על תרומותיך להמכלול. עם את, חלק מעריכותיך שוחזרו, עקב אי עמידתם בכללי המכלול: א) מקובל בהחלט לכתוב "הקודם". ב) הרש"ש מאמשינוב אכן התגורר בסוף ימיו בארה"ב, אך לא היה האדמו"ר מחסידות "אמשינוב ארצות הברית". ג) לא מקובל כלל לכתוב תקצירי עריכה בגוף הערך, בפרט לא כשהם משחיתים את פני הערך. בהצלחה. יחיד ורבים (שיחה) 17:21, 19 ביוני 2020 (IDT)
- א. גם אם הוא האדמו"ר הקודם, אין שום סיבה לכתוב את זה. כשיוצרים לזה קישור הרי זה לבד מובן. ב. גם ר' איציקל כונה הרבי מאמשינוב ולא הרבי מאמשינוב ארה"ב, וממילא אם זה רק כינוי שהוא היה הרבי הראשון שגר בארה"ב, אז קודם אליו היה רש"ש. ג. תודה על ההוראות, לא חשבתי שזה נקרא להשחית, אלא רק להבהיר כמה עניינים. תודה --אליהו הנביא (שיחה) 18:50, 19 ביוני 2020 (IDT)
- א) אין שום סיבה - למה? כך כתוב באין ספור ערכים בהמכלול, גם אם בשבילך זו לא סיבה מספקת... ב) נשוא הערך ואביו היו אדמורי"ם של החסידות "אמשינוב-ארה"ב", שהיא חסידות נפרדת מחסידות "אמשינוב" של ר' שמעון שלום. ג) תביט בהבדל בין הגרסאות, ותשפוט בעצמך האם זו השחתה או לא... שבוע טוב ומבורך. יחיד ורבים (שיחה) 00:06, 21 ביוני 2020 (IDT)
- א. זה לא כ"כ בוער לי שיכתבו הקודם. ב. הבנתי מה שאמרת. טענתי שהם לא נקראו האדמורים מאמשינוב -ארה"ב, אלא האדמורים מאמשינוב. יתירה מזאת הרבי רש"ש נקרא אמשינוב אוטבוצק, ואילו ר' יוסלה ובנו ר' איציקל נקראו אמשינוב סתם, וממילא, להחשיב את האדמו"ר כאדמור הראשון מאמשינוב ארה"ב לא אומר כלום וכנ"ל. ג. לא ראיתי מלבד טענותיך אלו שום קשר להשחתה. עמך הסליחה אם היתה פגיעה כאן. בברכת הנפרד מחבירו אל יפרד אלא בדבר הלכה, ואיזה הוא 'יחיד ורבים הלכה כרבים', אגוטע וואך --אליהו הנביא (שיחה) 02:01, 21 ביוני 2020 (IDT)
- וכעת אוסיף עוד כמה שאלות על ערך זה למשתמש:יחיד ורבים מה מיוחד באדמו"ר זה שהנהיג שהחסידים שלו ישבו בחבורות, נראה לי שאין עוד אדמו"ר אחד שלא עושה את זה?. ב. לשיטתך שהחסידות נקראת אמשינוב ארה"ב וכמבואר למעלה באריכות, אז בנו השני נקרא גם הוא בשם אדמו"ר מאמשינוב ארה"ב בית שמש, במיוחד לאור העריכה לעיל שעפ"י צוואתו 2 בניו מונו לאדמורות אמשינוב ארה"ב, שוודאי שצריך לדייק גם בלשון האנציקלופדיה. ג. נשמע מוזר למשל הפסקה 'בית מדרשו שכן ברחוב' וכו', לא נשמע מי יודע מה אנציקלופדי, ראית עוד ערך כזה בכל המכלול בו כותבים באיזה רחוב היה הבית מדרש. ד. מה הפירוש שהנהיג בקרב חסידיו להקים חבורות ללימוד, הוא לא הנהיג להקים, הוא הנהיג להתאסף... ה. מה הפירוש לאחר פטירת אביו בי"ט באדר תשנ"ג, לא מספיק לכתוב לאחר פטירת אביו, [זה לא הערך של אביו, זה הערך עליו]. ו. אביו לא קבור בבית החיים העתיק, אלא בבית החיים בטבריה, שהוא חלקה אחרת וסמוך ונראה לחלקה העתיקה. ז. מחלת דלקת הריאות לא אובחנה כנגיף הקורונה, הוא אובחן כנדבק בנגיף הקורונה, [נגיף הקורונה הוא שם של חיידק, דלקת ראות היא שם של מחלה, המחלה לא יכולה להיות מאובחנת כנגיף...].--אליהו הנביא (שיחה) 00:23, 22 ביוני 2020 (IDT)
- תשאל את מי שכתב את הערך. אני סה"כ עשיתי ניטור של עריכות לא אנציקלופדיות. לגבי הניסוח "ביהמ"ד שוכן ברחוב" - יש בהחלט הרבה ערכים שכך כתוב בהם (אין לי סבלנות לחפש כעת. השעה מאוחרת למדי...). יחיד ורבים (שיחה) 03:11, 22 ביוני 2020 (IDT)
- וכעת אוסיף עוד כמה שאלות על ערך זה למשתמש:יחיד ורבים מה מיוחד באדמו"ר זה שהנהיג שהחסידים שלו ישבו בחבורות, נראה לי שאין עוד אדמו"ר אחד שלא עושה את זה?. ב. לשיטתך שהחסידות נקראת אמשינוב ארה"ב וכמבואר למעלה באריכות, אז בנו השני נקרא גם הוא בשם אדמו"ר מאמשינוב ארה"ב בית שמש, במיוחד לאור העריכה לעיל שעפ"י צוואתו 2 בניו מונו לאדמורות אמשינוב ארה"ב, שוודאי שצריך לדייק גם בלשון האנציקלופדיה. ג. נשמע מוזר למשל הפסקה 'בית מדרשו שכן ברחוב' וכו', לא נשמע מי יודע מה אנציקלופדי, ראית עוד ערך כזה בכל המכלול בו כותבים באיזה רחוב היה הבית מדרש. ד. מה הפירוש שהנהיג בקרב חסידיו להקים חבורות ללימוד, הוא לא הנהיג להקים, הוא הנהיג להתאסף... ה. מה הפירוש לאחר פטירת אביו בי"ט באדר תשנ"ג, לא מספיק לכתוב לאחר פטירת אביו, [זה לא הערך של אביו, זה הערך עליו]. ו. אביו לא קבור בבית החיים העתיק, אלא בבית החיים בטבריה, שהוא חלקה אחרת וסמוך ונראה לחלקה העתיקה. ז. מחלת דלקת הריאות לא אובחנה כנגיף הקורונה, הוא אובחן כנדבק בנגיף הקורונה, [נגיף הקורונה הוא שם של חיידק, דלקת ראות היא שם של מחלה, המחלה לא יכולה להיות מאובחנת כנגיף...].--אליהו הנביא (שיחה) 00:23, 22 ביוני 2020 (IDT)
- א. זה לא כ"כ בוער לי שיכתבו הקודם. ב. הבנתי מה שאמרת. טענתי שהם לא נקראו האדמורים מאמשינוב -ארה"ב, אלא האדמורים מאמשינוב. יתירה מזאת הרבי רש"ש נקרא אמשינוב אוטבוצק, ואילו ר' יוסלה ובנו ר' איציקל נקראו אמשינוב סתם, וממילא, להחשיב את האדמו"ר כאדמור הראשון מאמשינוב ארה"ב לא אומר כלום וכנ"ל. ג. לא ראיתי מלבד טענותיך אלו שום קשר להשחתה. עמך הסליחה אם היתה פגיעה כאן. בברכת הנפרד מחבירו אל יפרד אלא בדבר הלכה, ואיזה הוא 'יחיד ורבים הלכה כרבים', אגוטע וואך --אליהו הנביא (שיחה) 02:01, 21 ביוני 2020 (IDT)
- א) אין שום סיבה - למה? כך כתוב באין ספור ערכים בהמכלול, גם אם בשבילך זו לא סיבה מספקת... ב) נשוא הערך ואביו היו אדמורי"ם של החסידות "אמשינוב-ארה"ב", שהיא חסידות נפרדת מחסידות "אמשינוב" של ר' שמעון שלום. ג) תביט בהבדל בין הגרסאות, ותשפוט בעצמך האם זו השחתה או לא... שבוע טוב ומבורך. יחיד ורבים (שיחה) 00:06, 21 ביוני 2020 (IDT)
- א. גם אם הוא האדמו"ר הקודם, אין שום סיבה לכתוב את זה. כשיוצרים לזה קישור הרי זה לבד מובן. ב. גם ר' איציקל כונה הרבי מאמשינוב ולא הרבי מאמשינוב ארה"ב, וממילא אם זה רק כינוי שהוא היה הרבי הראשון שגר בארה"ב, אז קודם אליו היה רש"ש. ג. תודה על ההוראות, לא חשבתי שזה נקרא להשחית, אלא רק להבהיר כמה עניינים. תודה --אליהו הנביא (שיחה) 18:50, 19 ביוני 2020 (IDT)
הבהרות
מכלולאים פעילים ובמיוחד שוורצבורד דרושה הבהרה מתי התגרש, מה המקור לכך שחסידיו עברו לאמשינוב ירושלים. איציק 1 • הבה נשוחח • פעם אחת ולתמיד • כ"ח בחשוון ה'תשפ"א 14:54, 15 בנובמבר 2020 (IST)
- חסידיו לא עברו לאמשינוב ירושלים, אלא רק באו אליו כי הם גרים בארץ והוא אדמו"ר מהשושלת. וגם אין זה מכובד לכתוב שהתגרש.
- ראשית כל, להבא תזכור לחתום. שנית - 'לא מכובד' אינו עילה להעלים מידע (העלמת מידע הוא רק במסגרת "ביזוי ת"ח", אך כאן זה לא). יחיד ורבים (שיחה) 11:58, 3 בדצמבר 2020 (IST)