שיחה:הפורט השביעי
מראה
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת אפר בנושא איפה נרצח ר"א וסרמן?
איפה נרצח ר"א וסרמן?
כאן כתוב שהוא נרצח במקום. ואילו בערך הפורט התשיעי כתוב שהוא היה בין הנרצחים במקום. נתנאל ירון (שיחה) 05:13, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @נתנאל ירון, האמת שזו לא שאלה על המכלול אלא בעיה מפורסמת, יש מקומות בהם נכתב שהוא נרצח בפורט התשיעי, בעוד שבמציאות הוא כנראה נרצח בפורט השביעי (ראה לדוגמה כאן), אגב, גם בערך שלו אין אחידות בין תבנית הערך למלל בגוף הערך. אפר (שיחה) 07:49, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @מקוה, אתה מצחיק אותי, המפורסמות אינם צריכות ראיה, זה לא "משתמש בפורום לתורה" המקור היה רק לדוגמה (דוגמא נוספת) ולא כמקור אנצי.
כלומר אתה יכול לטעון {{מקור}} אבל להכחיש את זה כנראה חוסר ידיעה בתחום. אפר (שיחה) 09:26, 17 בדצמבר 2025 (IST)- צופה לבית ישראל - גנזך קידוש השם, באתר גנזך קידוש השם, 30 ביוני 2021, הנה מקור לע"ע (אני מניח שיש מקורות יותר טובים, אבל די בכך. אפר (שיחה) 09:32, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- דוקא המקור השני לא שוה דבר נגד עדות מודפסת בהקדמה של הקוב"ש במיוחד בהיותה אנונימית שלא ברור על מה היא מבוססת. העדות לעומת זאת של הרב גיברלטר (ג.נ. הכרתיו בצורה כלשהיא) היא עדות ברורה בשם אומרה במקור מוסמך. (הוא אגב גם כתב ספר ומסתמא זה נלקח משם) מקוה • שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ו 09:50 (IDT)
- מקוה, אני מסכים עם החלק של החשיבות של דברי הרב גיברלטר, וגם מניח שהמקור הוא מספרו, אני חולק עליך בחלק של חשיבות הקוב"ש נגד המקובל כיום בקרב כל מי שעוסק בשואה, אם כי ייתכן שהם פשוט מסתמכים על גיברלטר שהוא אמים ברמה גבוהה. אפר (שיחה) 09:56, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- בכדי להחליט שמשהו "מקובל בקרב חוקרי השואה" צריך שיהיה מקור באמת לזה, ותבנית דרוש מקור לא יכולה לפתור אמירה כזאת כשאתה בעצמך לא מתבסס על מקור כזה. אם יש מקור איכותי לזה אין לי בעיה. ומסתמא אתה צודק שהם מסתמכים על גיברלטר וזה בכלל לא משנה לי, כל עוד יש מקור איכותי שזה העמדה המקובלת. מקוה • שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ו 10:05 (IDT)
- מבחינתי אהרן סורסקי מספיק, אבל בשבילך גיברלטר, יצחק אלחנן, יסור יסרני - ב, ב, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום) אפר (שיחה) 10:11, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- פה כתוב הפורט התשיעי. מוקיר רבנן (שיחה) 10:12, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- מכון שמע ישראל קאליב, אנציקלופדיה שמע ישראל - א, א, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום)המוסף התורני של עתון המבשר, המבשר תורני - 0817 (פנחס), 0817 (פנחס), באתר אוצר החכמה אפר (שיחה) 10:16, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @מוקיר רבנן, המקור חסום לי, בכל מקרה המקור של הפורט התשיעי נמצא בהקדמת הקוב"ש, העניין הוא שיש עדויות שזה לא היה שםאלא בפורט השביעי ולכן תוכל למצוא עשרות ציטוטים לכאן או לכאן, המקורות שאני הבאתי הם משני אנשים שחיו שם והיו בליטא באותו הזמן, ומידיעה אישית כך מקובל היום...
ואגב, לא באתי להכריע בין המקורות אלא להסביר למה בויקי ובמכלול ישנם שני נתונים סותרים...
נ.ב. מעניין מה אייבשיץ כותב על זה, חסום לי (אייבשיץ, יהושע, בקדושה ובגבורה - ב, ב, באתר אוצר החכמה (צפייה מוגבלת למנויים)) אפר (שיחה) 10:18, 17 בדצמבר 2025 (IST)- זה מאמר של אסתר פרבשטיין היא לא אינדיקציה למה מקובל? מוקיר רבנן (שיחה) 10:19, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- כאן הוא מתייחס לטענות על הפורט התשיעי בפירוש - (גיברלטר, יצחק אלחנן, יסור יסרני - ב, ב, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום))
לגבי אסתר פרבשטיין, היא ללא ספק המומחית בחלק של הזוית היהודית של השואה, אם כי היא כנראה בעיקר מקור לכך שכך מקובל היום, ונשמע שהיא סותרת את המקורות אליהם קישרתי... תבנית:נבוך אפר (שיחה) 10:23, 17 בדצמבר 2025 (IST)- ולבה, רבקה בת אברהם, ואמונתך בלילות, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום). אפר (שיחה) 13:24, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד, לא שנראה לי שיש מה להוסיף, אבל היית חסר
אפר (שיחה) 18:52, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד, לא שנראה לי שיש מה להוסיף, אבל היית חסר
- ולבה, רבקה בת אברהם, ואמונתך בלילות, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום). אפר (שיחה) 13:24, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- כאן הוא מתייחס לטענות על הפורט התשיעי בפירוש - (גיברלטר, יצחק אלחנן, יסור יסרני - ב, ב, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום))
- זה מאמר של אסתר פרבשטיין היא לא אינדיקציה למה מקובל? מוקיר רבנן (שיחה) 10:19, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- @מוקיר רבנן, המקור חסום לי, בכל מקרה המקור של הפורט התשיעי נמצא בהקדמת הקוב"ש, העניין הוא שיש עדויות שזה לא היה שםאלא בפורט השביעי ולכן תוכל למצוא עשרות ציטוטים לכאן או לכאן, המקורות שאני הבאתי הם משני אנשים שחיו שם והיו בליטא באותו הזמן, ומידיעה אישית כך מקובל היום...
- מבחינתי אהרן סורסקי מספיק, אבל בשבילך גיברלטר, יצחק אלחנן, יסור יסרני - ב, ב, באתר אוצר החכמה (צפייה חופשית – מותנית ברישום) אפר (שיחה) 10:11, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- בכדי להחליט שמשהו "מקובל בקרב חוקרי השואה" צריך שיהיה מקור באמת לזה, ותבנית דרוש מקור לא יכולה לפתור אמירה כזאת כשאתה בעצמך לא מתבסס על מקור כזה. אם יש מקור איכותי לזה אין לי בעיה. ומסתמא אתה צודק שהם מסתמכים על גיברלטר וזה בכלל לא משנה לי, כל עוד יש מקור איכותי שזה העמדה המקובלת. מקוה • שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ו 10:05 (IDT)
- מקוה, אני מסכים עם החלק של החשיבות של דברי הרב גיברלטר, וגם מניח שהמקור הוא מספרו, אני חולק עליך בחלק של חשיבות הקוב"ש נגד המקובל כיום בקרב כל מי שעוסק בשואה, אם כי ייתכן שהם פשוט מסתמכים על גיברלטר שהוא אמים ברמה גבוהה. אפר (שיחה) 09:56, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- דוקא המקור השני לא שוה דבר נגד עדות מודפסת בהקדמה של הקוב"ש במיוחד בהיותה אנונימית שלא ברור על מה היא מבוססת. העדות לעומת זאת של הרב גיברלטר (ג.נ. הכרתיו בצורה כלשהיא) היא עדות ברורה בשם אומרה במקור מוסמך. (הוא אגב גם כתב ספר ומסתמא זה נלקח משם) מקוה • שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ו 09:50 (IDT)
- צופה לבית ישראל - גנזך קידוש השם, באתר גנזך קידוש השם, 30 ביוני 2021, הנה מקור לע"ע (אני מניח שיש מקורות יותר טובים, אבל די בכך. אפר (שיחה) 09:32, 17 בדצמבר 2025 (IST)