לתשומת לבך וחי בהם
אני לא יודע מה המדיניות של המכלול בנושא השנים אבל 3000 לפני הספירה יוצא לשיטתנו לפני המבול
לתשומת לבך וחי בהם
אני לא יודע מה המדיניות של המכלול בנושא השנים אבל 3000 לפני הספירה יוצא לשיטתנו לפני המבול
הברונזה הקדומה היינו שבני האדם לפי המחקר השתמשו בברונזה, סה"כ נקודת ציון לצורך הנוחות ותל"מ.
כוונתי לומר שהחוקרים לא מתארכים שכבה סתם ככה ל3000 לפה"ס אלא יש להם סימנים (לענייננו-כלי ברונזה) לשייך את השכבה לתקופה מסוימת ואז מחפשים דרך לדעת מתי הייתה כל תקופה.
במה שנקרא "תקופת הברונזה הקדומה" יש ממצאים שלא יתכנו להיות לפני המבול ולכן בהכרח שמה ששייך לתקופתה זו הוא מאוחר מ3000 לפה"ס.
תקופת הברונזה אינה נקודת ציון גרידא אלא היא הבסיס לתארוך ע"פ הארכאולוגיה.
זה לא לגמרי מדוייק, אבל אם אתה רוצה אתה יכול להוסיף הסתייגות "לפי המחקר" או משהו כזה, ואם אתה עוד יותר רוצה אפשר גם להפנות לדברי המלב"ים הידועים בעניין. רק קח בחשבון גם שבא"י זה פחות רלוונטי בגלל לא גושמה ביום זעם (כמדומה שכך נפסק).
בד"כ עורכים רק מידע שמתנגש חזיתית עם היהדות ולא חשבונות יותר עקיפים, כאן זה אפילו לא נראה מתנגש בעקיפין, אבל גם אם כן אין בערך עצמו שום דבר שסותר ת היהדות ואין סיבה לערוך את הערך.
כבר כתבתי שאני לא יודע מה ההתנהלות של המכלול בזה אבל כאדם חרדי זה מוזר לי כל פעם שאני רואה מספרים מנופחים כאלה. אם הסכימו האנציקלופדאים כאן לקבל עליהם את המסורת היהודית כמציאות אז ודאי שיש טעות במספר הזה, ונראה לי שזה צריך להיות יותר ברור שזה לא נכון.
חשליט"א, בעקרון אתה מעיר הערה יפה, ואילו הייתי יודע את השיקול שלך לא הייתי מבטל את עריכתך.
פשוט חשבתי שטעית וחשבת שזה לפני בריאת העולם.
אלא שלמעשה בכל אופן נראה שצדקו דברי המכלולאים האחרים שאין בזה בעיה, בפרט שיתכן שגם במקומות שהיה מבול, מ"מ נשארו אחרי המבול שרידי כלים.
יש"כ לכל המגיבים. אבל אני רוצה להגיב לדבריך וחי בהם אכן יתכן שאין בזה בעיה אבל ממה שאנחנו יודעים (שלא כמו חוקרי האקדמיה המגששים באפלה) זה פשוט לא נכון.