שאטל אמריקה
![]() | |||||||||||||
![]() | |||||||||||||
מטוס E-175 של שאטל אמריקה בשירות חברת דלתא איירליינס | |||||||||||||
נתונים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
תקופת הפעילות | 1995–הווה (כ־30 שנה) | ||||||||||||
תאריך מיזוג | 2017 | ||||||||||||
מיקום המטה |
![]() | ||||||||||||
נתוני חברת תעופה | |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
www.shuttleamerica.com |
שאטל אמריקה (Shuttle America) הייתה חברת תעופה אמריקאית שביצעה טיסות פנים. בינואר 2017 מוזגה החברה עם חברת האם – רפבליק איירווייז.
חברת התעופה הצליחה בהתחלה עם מחירים מיוחדים של 29 דולר לטיסות הראשונות. תעריפים אלה סיפקו פרסום טוב, ואפשרו להם להרחיב ולהוסיף מטוסים חדשים. מרכז מרכזי בטרנטון, ניו ג'רזי הוקם והופעלו טיסות ברחבי צפון מזרח. היעדים באותה עת נמתחו מגרינסבורו, צפון קרוליינה לבאפלו.
בשנת 1999 החליטה חברת התעופה להיכנס לשוק הטיסות לבוסטון. עם זאת, במקום לשרת את נמל התעופה הבינלאומי הגדול יותר של בוסטון לוגן, שאטל אמריקה בחרה לטוס לשדה האנסקום בבדפורד, מסצ'וסטס, והוסיפה טיסות לבופאלו, טרנטון ולגוארדיה. שדה התעופה העניק לנוסעי שאטל אמריקה הטבות רבות. לשדה התעופה הייתה גישה נוחה לכביש המהיר 95, חניה חינם ופחות עומס מלוגן.[1]
מטעמי יעילות התפעול, צי המטוסים שלה כלל אך ורק מטוסים של חברת אמבראר הברזילאית, מדגמי E-170 ו-E-175.
נכון לחודש ספטמבר שנת 2016, בבעלות החברה היו 38 מטוסים, אלה כלי טיס יחסית חדישים וחסכוניים בדלק, המצוידים במערכות אוויוניקה מבוססות טוס-על-חוט. מטה החברה היה באינדיאנפוליס שבמדינת אינדיאנה.
צי המטוסים
דגם | מספרם בצי | תכולת מושבים (קונפיגורציה) | הערות |
---|---|---|---|
אמבראר E-170 | 22 | 70 (6/64) | פעלו בטיסות של יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס |
אמבראר E-175 | 16 | 76 (12/64) | פעלו בטיסות של יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס |
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של שאטל אמריקה
הערות שוליים
- ↑ Daniel Morley, TBT (Throwback Thursday) in Aviation History: Shuttle America, AirlineGeeks
שאטל אמריקה37836765Q1280621