רליאנט קיטן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רליאנט קיטן
מאפיינים כלליים
יצרן רלייאנט
מודל קודם רליאנט רבל
מודל אחריו רליאנט פוקס
רוחב 1,420 מילימטר
גובה 1,395 מילימטר
בסיס גלגלים 2,145 מילימטר
מפרט טכני
מנוע מנוע בנזין
רליאנט קיטן, סטיישן
רליאנט קיטן, סטיישן, שנת 1977
רליאנט קיטן, סטיישן
רליאנט קיטן - סדאן, שנת 1976
רליאנט קיטן - סדאן

רליאנט קיטןאנגלית: Reliant Kitten) הוא דגם מכונית עירונית קטנה, בעלת 4 גלגלים, עשויה פיברגלס, מתוצרת יצרנית הרכב הבריטית רליאנט מוטורס (אנ') אשר יוצרה בין השנים 19751982.

סך הכול יוצרו 4,074 יחידות.

הרליאנט קיטן שווקה במדינת ישראל בשנים 19781979, תחת הסיסמה: "קיטן 24 ק"מ לליטר" ונמכרו בה כמה עשרות יחידות.

דגמי רליאנט קיטן

  • רליאנט קיטן סדאן, 2.5 דלתות, (2 דלתות קדמיות + חלון אחורי נפתח כלפי מעלה), 4 מושבים
  • רליאנט קיטן סטיישן, 3 דלתות (2 דלתות קדמיות + דלת אחורית על ציר צד)
  • רליאנט קיטן מסחרית (ואן)

מפרט טכני ומידות

  • מנוע קדמי, 4 צילינדרים 848 סמ"ק
  • מהירות שיא - 85 קמ"ש
  • תאוצה 0 - 60 קמ"ש - 14 שניות
  • תמסורת ידנית - 4 מהירויות
  • אורך הרכב - 3,327 מ"מ
  • רוחב - 1,422 מ"מ
  • גובה - 1,397 מ"מ
  • בסיס גלגלים - 2,146 מ"מ
  • משקל - 508 ק"ג
  • מאוקטובר 1976 יוצרה גרסת דה-לוקס: מד לחץ שמן, מד מתח, רדיו + רמקולים, פנסי ערפל.

שיתוף הפעולה בין חברת רליאנט לחברת "אוטוקרס" הישראלית

ראשיתה של "אוטוקרס" בשנת 1952, בסדנה חיפאית של המהנדס לדיסלאב שנלר. סדנה זו ייצרה תלת אופן פשוט, שייעודו המקורי חלוקת חלב, ברישיון רליאנט הבריטית (Reliant). באמצע שנות ה-50 חבר אל שנלר איש העסקים יצחק שובינסקי. שובינסקי שאף לפתח תעשיית רכב של ממש ולא להסתפק באותו רכב תלת גלגלי, ובשנת 1957 שינתה הסדנה הקטנה של שנלר את פניה והפכה לחברת "אוטוקרס" (Autocars).

תחילת הדרך, בדומה למפעל "קייזר-אילין", הייתה בחיפוש אחר דגמי מכוניות המיוצרות בהצלחה בעולם והרכבתם במפעל בארץ. גם שובינסקי נתקל באותם קשיים שמקורם בחרם הערבי, והחברה התקשתה מאוד ליצור שיתופי פעולה מסוג זה, למעט אותו שיתוף פעולה קיים עם רליאנט הבריטית. קושי זה הוביל את "אוטוקרס" להכרה כי יזדקקו לרכב מתכנון מקורי. כך, לראשונה בישראל, החלה לקרום עור וגידים תוכנית לייצור רכב שאינו מבוסס על הרכבה מקומית של דגם קיים, אלא על תכנון של רכב חדש שמכלוליו יתבססו ככל שניתן על רכיבי מדף הקימים בעולם.

הדגמים הראשונים של מכונית הספורט סברה ספורט יוצרו על ידי חברת רליאנט.

בסוף יולי 1981 לקה מנכ"ל אוטוקרס לשעבר, יצחק שובינסקי בהתקף לב מאחורי הגה הרליאנט קיטן מהפיברגלס שנהג בה, סטה מהכביש, פגע בעץ ונהרג. מפעל אוטוקארס נסגר סופית בשנת 1987.

[1]

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רליאנט קיטן בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. אוטוקרס, רום כרמל, בני אביעד
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

רליאנט קיטן38310665Q1394749