רכבת הצפון (רוסיה)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

Северная железная дорога
המשרד הראשי של הרכבת המשקיף על נהר הוולגה בירוסלבל
המשרד הראשי של הרכבת המשקיף על נהר הוולגה בירוסלבל
המשרד הראשי של הרכבת המשקיף על נהר הוולגה בירוסלבל
עמוד גבול של הרכבת ליד העיירה נובקי

רכבת הצפוןרוסית: Северная железная дорога; "הרכבת הצפונית") היא רשת רכבות המקשרת את מוסקבה עם ארכנגלסק בחוף האוקיינוס הארקטי. היא עוברת במחוזות ארכנגלסק, קומי, וולוגדה, קוסטרומה, יארוסלבל, איוואנובו וולדימיר שבפדרציה הרוסית.

רכבת ירוסלבל, שבבעלות סאבה ממונטוב, הייתה בין הרכבות הראשונות ברוסיה. קו אלכסנדרוב - ירוסלבל - וולוגדה נפתח בשנת 1872. ישנם כמה אנדרטאות לסאבה ממונטוב לאורך תוואי המסילה. הקו המקורי מוסקבה – ירוסלבל כבר לא מופעל מיארוסלבל והועבר לבעלות רכבת מוסקבה בשנת 1959.

בשנת 1894 החלה בניית הרכבת המחברת בין וולוגדה לארכנגלסק. ההחלטה התקבלה על מנת לבנות את הקו לאורך המסלול הקצר ביותר שניתן, אשר באותה העת עבר באזור מאוכלס בדלילות ולא לאורך אחד מנתיבי המסחר הקיימים, דרך קרגופול או ורחובאז'יה.[1] הבנייה הושלמה בשנת 1897.

קו צ'רופבץ – וולוגדה – ויאטקה פועל משנת 1906. זהו קישור המחבר את מסילת הרכבת הצפונית למסילת פרם ממזרח. הם מהווים את התוואי המקורי או הצפוני של הרכבת הטרנס-סיבירית הגדולה. מסילה ארוכה לעיירת הכרייה וורקוטה, המכונה קו היישוב פצ'ורה, הוקמה בעבודת אסירי הגולאג בשנים 1937 - 1941. המטה שלה היה בקוטלס.

כיום הרכבת הצפונית היא חברת בת של חברת הרכבות הרוסית. אורכה הכולל הוא 5,956 ק"מ. המטה נמצא בגבול וולגה בירוסלבל. סניפיו ממוקמים בירוסלבל, וולוגדה, ארכנגלסק, סולוויצ'גודסק ובסוסנוגורסק.

גלריה

תחנת הרכבת ירוסלבל-מושקובסקי (נבנתה בשנת 1870) תחנת הרכבת ירוסלבל-גלובני (נבנתה בשנת 1953) תחנת רכבת כפרית בצפון רוסיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רכבת הצפון בוויקישיתוף
  • (ברוסית)

הערות שוליים

  1. ^ Студенцова, Е. О. (2009). Уездные города России / Влияние Вологодско-Архангельской железной дороги на экономическое развитие г. Каргополя в конце XIX—начале ХХ в. (ברוסית). Kargopol.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26195847רכבת הצפון (רוסיה)