סקאניה-ואביס L55/L56/L66
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
סקאניה-ואביס L56, שנת 1965 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | סקאניה[1][2] |
שנות ייצור | 1959–1968 |
הרכבה | שוודיה |
מודל קודם | סקאניה-ואביס L10/L40/L51 |
מודל אחריו | Scania L80 |
משקל | 12.0 טון – 16.0 טון (ברוטו) |
בסיס גלגלים | 3.4 מטר – 5.4 מטר |
מפרט טכני | |
מנוע | |
הילוכים | תמסורת ידנית - 5–10 מהירויות |
סקאניה-ואביס L55/L56/L66 (בשוודית: Scania-Vabis L55/L56/L66) הם סדרות משאיות בינוניות וכבדות כולל סמי-טריילר (12.0–16.5 טון), אשר יוצרו על ידי חברת סקאניה השוודית בין השנים 1959–1968.[3]
יוצרו 18,416 יחידות.
בנוסף לגרסה הקונבנציונלית יוצרה גרסה של "גלגל נגרר" ("Trailing wheel" (אנ')).[4]
דגמי סקאניה-ואביס מסדרות "L55/L56/L66"
- "L55" - יוצר בין השנים 1959–1962. בדגמי "L55" הותקנו "בלמי אוויר",[5] מערכת "הגה כוח" הייתה אופציונלית.
- "LS55" - גרסת "גלגל נגרר".
- "L56,L66" - יוצרו בין השנים 1962–1968.
- "LS56" - גרסת "גלגל נגרר".
תמונות
-
סקאניה-ואביס L56, שנת 1965
-
סקאניה-ואביס L56
-
סקאניה-ואביס L56, שנת 1967
-
סקאניה-ואביס L56, הגורר ממשאית סמי-טריילר
-
סקאניה-ואביס L66, מכלית (משאית)
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ משאיות סקאניה-ואביס / ראו Scania-VabisL55/LS55 swedishbrasscar.com/scaindex
- ^ ההיסטוריה של סקאניה truckerlinks.dk/engelsk/scania
- ^ Scania fordonshistoria av Björn-Eric Lindh, 1992. מסת"ב 91-7886-074-1
- ^ גלגל נגרר או סרן נגרר הם בדרך כלל גלגל או ציר בלתי ממונע (גלגל) הממוקם מאחורי הגלגלים המניעים. ציר הגלגלים הנגררים ממוקם בדרך כלל במשאית נגררת
- ^ בלם אוויר, או באופן רשמי יותר, מערכת בלמי אוויר דחוסה, הוא סוג של בלם חיכוך לכלי רכב בו נעשה שימוש בלחץ אוויר דחוס על בוכנה להפעלת הלחץ על משטח הבלם הדרוש לעצירת הרכב. בלמי אוויר משמשים בכלי רכב כבדים גדולים, במיוחד כאלו עם מספר נגררים אשר חייבים להיות מקושרים למערכת הבלמים, כגון משאיות, אוטובוסים, נגררים
29797823סקאניה-ואביס L55/L56/L66