סקאניה-ואביס L55/L56/L66

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סקאניה-ואביס L55/L56/L66
Scania-Vabis L55/L56/L66
סקאניה-ואביס L56, שנת 1965
סקאניה-ואביס L56, שנת 1965
סקאניה-ואביס L56, שנת 1965
מאפיינים כלליים
יצרן סקאניה[1][2]
שנות ייצור 19591968
הרכבה שוודיהשוודיה שוודיה
מודל קודם סקאניה-ואביס L10/L40/L51
מודל אחריו Scania L80
משקל 12.0 טון – 16.0 טון (ברוטו)
בסיס גלגלים 3.4 מטר – 5.4 מטר
מפרט טכני
מנוע
הילוכים תמסורת ידנית - 5–10 מהירויות

סקאניה-ואביס L55/L56/L66שוודית: Scania-Vabis L55/L56/L66) הם סדרות משאיות בינוניות וכבדות כולל סמי-טריילר (12.0–16.5 טון), אשר יוצרו על ידי חברת סקאניה השוודית בין השנים 19591968.[3]

יוצרו 18,416 יחידות.

בנוסף לגרסה הקונבנציונלית יוצרה גרסה של "גלגל נגרר" ("Trailing wheel" (אנ')).[4]

דגמי סקאניה-ואביס מסדרות "L55/L56/L66"

  • "L55" - יוצר בין השנים 1959–1962. בדגמי "L55" הותקנו "בלמי אוויר",[5] מערכת "הגה כוח" הייתה אופציונלית.
  • "LS55" - גרסת "גלגל נגרר".
  • "L56,L66" - יוצרו בין השנים 1962–1968.
  • "LS56" - גרסת "גלגל נגרר".

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקאניה-ואביס L55/L56/L66 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ משאיות סקאניה-ואביס / ראו Scania-VabisL55/LS55 swedishbrasscar.com/scaindex
  2. ^ ההיסטוריה של סקאניה truckerlinks.dk/engelsk/scania
  3. ^ Scania fordonshistoria av Björn-Eric Lindh, 1992. מסת"ב 91-7886-074-1
  4. ^ גלגל נגרר או סרן נגרר הם בדרך כלל גלגל או ציר בלתי ממונע (גלגל) הממוקם מאחורי הגלגלים המניעים. ציר הגלגלים הנגררים ממוקם בדרך כלל במשאית נגררת
  5. ^ בלם אוויר, או באופן רשמי יותר, מערכת בלמי אוויר דחוסה, הוא סוג של בלם חיכוך לכלי רכב בו נעשה שימוש בלחץ אוויר דחוס על בוכנה להפעלת הלחץ על משטח הבלם הדרוש לעצירת הרכב. בלמי אוויר משמשים בכלי רכב כבדים גדולים, במיוחד כאלו עם מספר נגררים אשר חייבים להיות מקושרים למערכת הבלמים, כגון משאיות, אוטובוסים, נגררים
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

29797823סקאניה-ואביס L55/L56/L66