יונדאי i10

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Hyundai I10
מאפיינים כלליים
יצרן יונדאי
שנות ייצור 2013-הווה
הרכבה טורקיהטורקיהטורקיה, איזמיט
מודל קודם יונדאי אטוס
סיווג מיני
מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך 3,665 מ"מ
רוחב 1660 מ"מ
גובה 1,500 מ"מ
משקל 933 עד 961 ק"ג
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
מפרט טכני
מנוע 1.0 ליטר DCVVT, 12V,DOHC, 3 גלילים ‏I4
1.25 ליטר DCVVT, 16V,DOHC, 4 גלילים
הילוכים 6 הילוכים ידני
5 הילוכים אוטומטי
מהירות מרבית 163 קמ"ש
צריכת דלק 15.3 קמ"ל
קשר יונדאי אקסנט
קיה פיקנטו
מעצב תומאס בורק

יונדאי i10 (באנגלית: Hyundai i10) היא מכונית האצ'בק 5 דלתות מיני מבית היוצר של יונדאי מוטור בדרום קוריאה. הדגם מיוצר מ-2007 ומיועד לנהיגה עירונית בשל היותו קטן באופן יחסי לדגמים אחרים של יונדאי.

היסטוריה וגרסאות

הדגם תוכנן והושק כמחליף מרווח ונמוך יותר לדגם יונדאי אטוס. עד כה יוצרו שני דורות של יונדאי i10, הדור הראשון הורכב בהודו ומלזיה, ויוצר ונמכר בין השנים 2007-2013, והדור השני מורכב בטורקיה, הודו ומוזמביק, ומיוצר ונמכר מאז 2013 ועד היום.

הדור הראשון הושק בהודו ב-31.10.2007 בעקבות הצלחת דגמי האצ'באק קומפקטיים במדינה במדינה, והוא נמכר בהודו בתשע גרסאות שונות. ב-2010 עבר הדגם "מתיחת פנים" עיצובית שהעניקה לו מראה ספורטיבי ועדכני יותר. הדגם יוצר עם חמישה סוגי מנועים – 1.1 ליטר, 1.1 ליטר דיזל, מנוע חשמלי בגרסת בלו און (blue on) ומנוע 1.2 ליטר.

הדור השני מיוצר מ-2013 והוצג לראשונה בתצוגת המכוניות בפרנקפורט, גרמניה[1]. הוא פותח בהודו ובראש צוות העיצוב שלו עמד תומאס בורק[2]. יש גרסאות מעט רחבות יותר לדגם שמיוצרות במיוחד עבור הקהל הההודי והאסיאתי שנקראות יונדאי i10 גרנד.  

נפח מנוע ונתונים טכניים

בדור השני של יונדאי i10 יש אפשרות בחירה בין שלושה סוגי מנועים: 1.0 ליטר, 1.0 ליטר b-fuel ו-1.2 ליטר.

לדגם יש תיבת הילוכים אוטומטית של חמישה הילוכים, וגסה ידנית עם שישה הילוכים. מהירותו המרבית היא 163 קמ"ש וצריכת הדלק היא 15.3 קילומטרים לליטר[3]

חוות דעת

הגרסאות החדשות זכו לביקורות חיוביות. במגזין What Car? יונדאי i10 קיבלה דירוג של חמישה כוכבים[4]. והיא מתוארת כמכונית מרווחת:

גם נהגים גבוהים וארוכי רגליים ירגישו בה בנוח. המושב האחורי מספק יותר מקום מאשר כל מכונית מיני אחרת, למרות שיש הגבהה קלה באמצעה של רצפת המכונית, הנוסעים ירגישו בה מאוד בנוח.

על המחיר נכתב

היא לא המכונית הזולה ביותר בקטגוריה, אך המחיר שלה כן תחרותי ולרוב מוצעות תוכניות מימון נוחות

. במגזין Top Gear הדגם קיבל דירוג של 8 מתוך 10[5]בה נכתב:

איכות מצוינת, מכונית עירונית שמספקת חוויית נהיגה של כלי רכב גדול בהרבה גם לנסיעות ארוכות

. במגזין Autocar הוא קיבל דירוג של 4.5 כוכבים[6] וכתב עליו מאט בורט:

אחת הגרסאות השלמות ביותר שיש לתחום המכוניות העירוניות להציע, עם התנהלות כביש שתותיר במבוכה כמה כלי רכב גדולים ויקרים יותר

.

גרסת הגרנד זכתה בפרס ההגה המוזהב בקטגוריית ההאצ'בק בהודו ב-2014[7]. היא זכתה בפרס מכונית המיני של השנה מידי קבוצת פרסי המכוניות בפיליפינים ל-2014-2015[8].

יונדאי i10 בישראל

יונדאי i10 משווקת בישראל על ידי קבוצת כלמוביל, המשווקת המורשה של יונדאי בארץ. נכון ל-2015 נמסרו בישראל 7720 מכוניות מדגם יונדאי i10, מספר שממקם אותה במקום החמישי ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר לאותה שנה[9]. מחירה ב-2016 לפי מחירון יונדאי מתחיל מ-60 אלף שקלים[10].

במבחן נסיעה באתר אוטו[11]נכתב עליה:

i10 נוחה בנסיעה. נקודה. היא צולחת שיבושים בקלות יחסית ללא יותר מדי טענות, קרקושים או טלטולים לנוסעים. היא גם די שקטה, למעט ברגעים בהם לחצתי בכבדות על דוושת התאוצה. כשהדוושה לחוצה לרצפה והסל"ד עולה, המנוע משמיע קולות מאמץ...אבל אם לא תוותר ותמשיך תגיע למהירות בה ניתן לשחרר רגל, ההילוכים יעלו במהירות והמנוע יחזור לגרגור נעים למדיי

בטיחות ודרגת זיהום אוויר

גרסאות הדור השני של יונדאי i10 מצוידות בשש כריות אוויר, במערכת בקרת יציבות (ESP) ובמערכת התראה על בלימה פתאומית עבור הנהגים האחרים על הכביש[12].

על פי אתר יונדאי ישראל דרגת זיהום האוויר של הדגם נמוכה: דרגה 3 בגרסאות עם מנוע 1.0 ידני ודרגה 4 בגרסאות עם מנוע 1.0 או 1.25 אוטומט.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

29613207יונדאי i10