בלאריק ביט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בלאריק ביט
Balearic beat
מקורות סגנוניים מוזיקת האוס, דיפ האוס, אלקטרוניקה, פוסט-דיסקו, מוזיקת אגן הים התיכון, בוסה נובה, יורופופ
מקורות תרבותיים סוף שנות ה-1980, איביזה, ספרד
כלים גיטרה, פסנתר, מכונת תופים, תוף בס, תוף סנר, היי-האט
נושאים קרובים
טרופיקל האוס, בלאריק טראנס

בלאריק ביט (Balearic beat; באופן מילולי: ביט בלארי), הידוע גם בשמות בלאריק האוס (Balearic house), בלאריק (Balearic), איביזה האוס (Ibiza house) ו-איביזיאן צ'ילאאוט (Ibizan chillout), הוא תת-ז'אנר מוזיקלי אקלקטי של מוזיקת דאנס מאיביזה של סוף שנות ה-1980.[1][2] באמצע שנות ה-1990, יצירות של תת-ז'אנר זה קיבלו אלמנטים ממוזיקת האוס ומוזיקת דאנס אלקטרונית.[3]

תקליטי בלאריק ביט הושפעו מצלילי הז'אנרים איטלו האוס, דיפ האוס, מוזיקת נשמה, מוזיקה לטינית, מוזיקה אפריקאית, פאנק, מוזיקת דאנס ומוזיקת דאב. לתקליטים אלו יש מקצב איטי שהושפע מה-R&B (מתחת ל-119 פעימות לדקה). בנוסף לזאת, מוזיקה זו בדרך כלל מכילה נגינה של כלים אקוסטים, כמו גיטרה ופסנתר, וכן מכונות תופים, תופי בס, תופי סנר והיי-האטים. נוסף על כך, רוב יצירות המוזיקה מהז'אנר הן אינסטרומנטליות ללא שירה כלל.

לקריאה נוספת

  • Brewster, Bill; Broughton, Frank (2006). Last Night A DJ Saved My Life: The history of the disc jockey (Revised (UK only) ed.). Headline Book Publishing (פורסם ב-2006-05-22). ISBN 978-0-7553-1398-3.
  • Shulman, Alon (2 במאי 2019). The Second Summer of Love: How Dance Music Took Over the World (באנגלית). Kings Road Publishing. p. 163. ISBN 978-1-78946-089-6. {{cite book}}: (עזרה)

הערות שוליים

  1. ^ Gilbert, Jeremy; Pearson, Ewan. Discographies: Dance Music, Culture, and the Politics of Sound. Routledge. 1999. מסת"ב 0-415-17032-X. "The musics which fed into acid house and the developing culture were various too; the heterogeneous sounds of the 'Balearic beat' which helped define it did not constitute a discrete musical genre, but an unholy mix of, among other things, hip hop, house, Mediterranean pop and indie rock. DJs' playlists temporarily situated highly disparate musics beside one another. Musical miscegenation reunited several of the dance forms that had emerged after disco, mixing American and European dance musics. Though house music was the dominant mode, the rapid proliferation of styles and subgenres which followed in its wake, for a short time at least, kept dancefloors moving to a range of grooves."
  2. ^ Evans, Helen. Out of Sight, Out of Mind: An Analysis of Rave culture (אורכב 07.04.2008 בארכיון Wayback Machine). Wimbledon School of Art, London. 1992. "It was in the upmarket clubs of Ibiza: Pacha, Amnesia, Glory's and Manhattans, that Balearic beat was created. DJ's would mix musical forms as diverse as Public Enemy and The Woodentops, to create that eclectic, highly danceable, don't care holiday feel."
  3. ^ "the birth of balearic". 29 במאי 2014. אורכב מ-המקור ב-19 בספטמבר 2016. נבדק ב-6 ביולי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

39859700בלאריק ביט