ארנולד (מכונית)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | William Arnold & Sons |
שנות ייצור | 1898 – 1896 |
הרכבה | בריטניה |
מפרט טכני | |
מנוע | מנוע בעירה פנימית, 1 צילינדרים |
קשר | קרל בנץ |
ארנולד (מכונית) (באנגלית: Arnold (automobile)) היה כלי תחבורה פתוח שנבנה בבריטניה בין השנים 1898–1896 על ידי William Arnold & Sons[1].
"ארנולד (מכונית)" - היסטוריה
"ויליאם ארנולד ובניו" הייתה חברת הנדסה חקלאית שנוסדה בשנת 1844[2]. בית המלאכה של היצרן מוקם בדרום-מזרח אנגליה במחוז קנט ביישוב "East Peckham" (אנ')[3].
בשנת 1895 "ויליאם ארנולד ובניו" רכשו רישיון לבניית מכוניות בנץ. בתור "חברת הובלות ארנולד ושות'". בית המלאכה בנה שתים-עשרה מכוניות שעוצבו על פי קרל בנץ ונבנו ברישיון שלו, אך היו מצוידות במנועים משלהן.
דגם "ארנולד אחד" משנת 1896 הצטייד במתנע (סטרטר)[4]("Starter (engine)" (אנ')) מהראשונים בעולם, על ידי מהנדס החשמל הרברט ג'ון דוזינג. זה היה גנרטור-מנוע[5] שחובר לגלגל התנופה, לסייע למכונית על גבעות וגם להפעיל את המנוע.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Arnold", in G.N. Georgano, ed., The Complete Encyclopedia of Motorcars 1885–1968 (New York: E.P. Dutton and Co., 1974).
- ^ (אנ') G.N. Georgano, N. (2000). Beaulieu Encyclopedia of the Automobile. London: HMSO. מסת"ב 1-57958-293-1
- ^ Rubashow, Tom (24 October 2008). "Shilling fine for 8 mph dash down high street". Kent and Sussex Courier (Paddock Wood edition). Courier Media Group Ltd
- ^ סטרטר - (מתנע) הוא מכשיר המשמש לסיבוב (להנעה) של מנוע בעירה פנימית כדי להתחיל את פעולת המנוע בכוח עצמו. המתחילים יכולים להיות חשמליים, פנאומטיים או הידראוליים. במקרה של מנועים גדולים מאוד, המתנע יכול אפילו להיות מנוע בעירה פנימית נוסף
- ^ מוטור - גנרטור: גנרטור-מנוע הוא מכשיר להמרת כוח חשמלי לצורה אחרת. ערכות גנרטור-מנוע משמשות להמרת תדר, מתח או שלב כוח. ניתן להשתמש בהם גם לבידוד עומסים חשמליים מקו אספקת החשמל. גנרטורים גדולים-מוטוריים שימשו לרוב להמרת כמויות כוח תעשייתיות ואילו גנרטורים-מנועים קטנים יותר שימשו להמרת כוח סוללה למתח מתח גבוה יותר
30198914ארנולד (מכונית)