אייר אסיה אינדונזיה
איירבוס A320-200 של החברה | |||||||||||
נתונים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מוטו |
Now Everyone Can Fly (עכשיו כולם יכולים לעוף) | ||||||||||
תקופת הפעילות | 2004–הווה (כ־20 שנה) | ||||||||||
חברת אם | אייר אסיה | ||||||||||
מיקום המטה | ג'קרטה, אינדונזיה | ||||||||||
נתוני חברת תעופה | |||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
www.airasia.com |
אייר אסיה אינדונזיה (באנגלית: Indonesia AirAsia) היא חברת תעופה זולה אינדונזית, ובסיסה בנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו האטה שבג'קרטה. החברה היא חברה-בת של אייר אסיה, והיא מפעילה טיסות בין יעדים באינדונזיה, אוסטרליה, מלזיה, סינגפור, ותאילנד.
עד יולי 2010 נאסר על החברה לטוס למדינות האיחוד האירופי, בשל בעיות בטיחות[1]. בשנת 2011 שלטה החברה ב-41.5% משוק הטיסות הבילנאומיות באינדונזיה [2].
תולדות החברה
החברה הוקמה בתחילה בשנת 1999 תחת השם Awair (Air Wagon International), על ידי נשיא אינדונזיה לשעבר עבד א-רחמן וחיד. בידי וחיד היו 40% ממניות החברה, אותם מכר עם בחירתו לנשיא באוקטובר 1999. החברה החלה להפעיל טיסות ב-22 ביוני 2000, באמצעות מטוסי איירבוס A300 ו-A310, ובמרץ 2002 השעתה החברה את פעילותה. Awair שבה לפעול בדצמבר 2004, כשותפה של אייר אסיה.
ב-1 בדצמבר 2005, שינתה Awair שינה את שמה לאייר אסיה אינדונזיה, והחלה להשתלב בפעילות הקבוצה. כיום מחזיקה אייר אסיה ב-49% בלבד ממניות החברה, כיוון שחוקי המדינה אוסרים על חברות זרות לשלוט בחברות תעופה מקומיות. 51% הנותרים מוחזקים בידי קבוצת ההשקעות האינדונזית Fersindo Nusaperkasa.
ב-28 בדצמבר 2014 התרסקה טיסה 8501 של החברה בדרום מצר קארימאטה. בעת האסון, שהו על סיפון המטוס 155 נוסעים ושבעה אנשי צוות.
צי המטוסים
כלי טיס | בשירות | בהזמנה | נוסעים | הערות |
---|---|---|---|---|
איירבוס A320-200 | 29 | 30 | 180 | |
איירבוס A320neo | — | 60 | 180 |
קישורים חיצוניים
מדיה וקבצים בנושא אייר אסיה אינדונזיה באתר Airliners.net
הערות שוליים
- ^ "List of airlines banned within the EU". European Commission's "Transport" website.
- ^ AirAsia Indonesia to operate 34 Airbus planes in 2015 באתר Antara News, 6 במרץ 2012
20338029אייר אסיה אינדונזיה