סיגנון מזון
סיגנון מזון או עיצוב מזון הוא מקצוע שבה העובד בהם מכין ומעצב מזון לצורכי צילום. הצילומים משמשים לספרי בישול, מגזינים, פרסומות, אריזות מזון, שלטי חוצות, ועוד.
במסגרת עבודתפ, סטייליסטי מזון מתייעצת עם מגוון מומחים לרבות יועצי שיווק, יצרני מזון, וצלמים. מלבד המזון, העיצוב בדרך כלל כולל גם את סביבת המזון - המטבח, ציוד הבישול, וכלי האוכל. סטייליסטיות מזון עוסקות גם לעיתים בעיצוב בתעשייה ובאירועים פרטיים.
המקצוע דורש הכרת סוגי מזונות, אורך חיי המדף שלהם. במיוחד משך הזמן שמזונות יישמרו על טריות ויופי מרבי. בנוסף לרכישת חומרי הגלם, בעל המקצוע נדרש להכיר טכניקות להכנתו ומתכונים שונים.[1]
היסטוריה
במונח סטייליסטית מזון נעשה כנראה שימש לראשונה באמצע שנות ה-50. לפני שנות ה-50, ואפילו לתוך שנות ה-60, מודעות אוכל הוצגו לרוב באמצעות איורים ולא צילומים. סטייליסטיות מזון החלו להופיע עם המעבר מאיור לצילום.
בנובמבר 1979 פרסם מגזין "הניו יורקר" את אחת הכתבות המוקדמות ביותר על קריירת סטייליסטית המזון והסביר לקוראיו מה בדיוק משמעות הקריירה.
כלי עבודה
מלבד מכשירי המטבח הרגילים כמו כפפות, סכו"ם, נעשה שימוש גם בכלים כמו פינצטה כירורגית כדי לנקות פירורי מזון. לעיתים אף נעשה שימוש בחומרים בלתי אכילים, כמו צבע תעשייתי, גליצרין המשווה למזון מראה נוצץ וטרי. חלב ומוצריו לעיתים מוחלפים בדבק פלסטי לבן כדי לקבל צבע בהיר ומראה סמיך[2]}.
ראו גם
לקריאה נוספת
- מאיה מרום, שקט, מצלמים: סטיילינג, באתר ynet, 30 באוגוסט 2007
הערות שוליים
- ^ Manna/Boss, Chapter 4, section "What Is a Food Stylist?".
- ^ כבר לא מגרה: הדברים שגורמים לאוכל להיראות כל כך טוב בפרסומות, באתר "סרוגים", 1 בפברואר 2017
39450782סיגנון מזון