קאנט Z.511
CANT Z.511 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ממלכת איטליה | ||||||||||||
יצרן | חטיבת כלי הטיס של Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A)[1] | ||||||||||||
טיסת בכורה | אוקטובר 1940 | ||||||||||||
צוות | 6 | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 2 | ||||||||||||
משתמש ראשי | ממלכת איטליה | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
קאנט Z.511 (באיטלקית: CANT Z.511) היה מטוס ימי מסוג "ספינה מעופפת"[3] בעל ארבעה מנועים ארוכי טווח, תוכנן במקור כמטוס נוסעים לנתיבי הנוסעים במרכז ודרום האוקיינוס האטלנטי, ומאוחר יותר הותאם ככלי תחבורה צבאי כמטוס סיור.
"קאנט Z.511" יוצר על ידי חטיבת כלי הטיס של יצרנית המטוסים האיטלקית Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A) אשר ערך את טיסת הבכורה ב-אוקטובר 1940[4][5].
"קאנט Z.511"
[6] "קאנט Z.511" תוכנן ועוצב על ידי המהנדס "Filippo Zappata" (אנ')[7]. התכנון לבניית מטוס ימי גדול בעל ארבעה מנועים, החל בסוף ספטמבר 1937, כאשר המחלקה הטכנית של CRDA קיבלה את המפרט של חברת "Compagnia Ala Littoria " שנוצרה בשנת 1939, שדרשה מטוס ימי ארוך טווח להובלת דואר, מטען ונוסעים לאמריקה הלטינית. תוכניות אלה בוטלו בפרוץ מלחמת העולם השנייה, אך גרסה של המטוס הותאמה עבור סיורים ימים לטווח ארוך, חמוש במקלעים בשתי עמדות הירי בצד, בשני הצריחים העליונים ומצבי תנוחות בטן.
לצורך משימות הפצצה המטוס הותאם לנשיאה של עד 4,000 ק"ג (8,800 ליברות) במפרץ פצצות פנימי ובעמדות כנף חיצוניות: עד ארבע מדפי שיגור, עבור טורפדו משגר אוויר 454 מ"מ (17.9 אינץ') להתקפה עילית, או טורפדו מאויש למבצעים מיוחדים.
במטוס הורכבו 4 מנועים זהים: 18 צילינדרים, 53.0 ליטר בתצורה של מנוע כוכבי, מתוצרת "Piaggio Aerospace" (אנ') סוג מנוע "Piaggio P.XII" (אנ'), מנוע קירור אוויר.
קצב טיפוס: 4.16 מטר לשנייה
גרסה צבאית
- חיל האוויר המלכותי האיטלקי: למשימות של סיורים ימיים
גרסאות אזרחיות
- בממלכת איטליה והרפובליקה הסוציאלית האיטלקית: מטוסי נוסעים - שפעלו בשירות "Compagnia Ala Littoria" (אנ'), עבור 16 נוסעים לטיסות בינלאומיות ולצורך הובלה מהירה של דואר ומטען
גלריה
-
"קאנט Z.511"
-
"קאנט Z.511"
-
"קאנט Z.511"
-
"קאנט Z.511"
-
"קאנט Z.511"
-
"קאנט Z.511"
ראו גם
קישורים חיצוניים
- קאנט Z.511, סרטון באתר יוטיוב
- "קאנט Z.511" - תמונות (vvsregiaavions.com/RegiaHTML)
הערות שוליים
- ^ Libro commemorativo "Cantieri Riuniti dell'Adriatico – origini e sviluppo – 1857 – 1907 – 1957" edito nel 1957 dai Cantieri Riuniti dell'Adriatico nel centenario della fondazione dello Stabilimento Tecnico Triestino e nel cinquantenario del Cantiere Navale Triestino di Monfalcone.
- ^ טורפדו אווירי, או טורפדו מוטס הוא נשק ימי, טורפדו, שמטוס או מסוק מפיל במים, ואחריו הנשק מונע אל המטרה
- ^ במטוס ימי מסוג "סירה מעופפת" הציפה מושגת באמצעות גוף המטוס עצמו, כמו באונייה. גוף כלי הטיס בנוי כך שבעת הנחיתה על המים הוא צף. על כנפי הספינה המעופפת מותקנים מצופים קטנים, המשמשים כמייצבים שנועדו לשמור על שיווי המשקל
- ^ Michael John H. Taylor, Jane's encyclopedia of aviation, 2nd Edition, London, Studio Editions Ltd., 1989, מסת"ב 0-517-10316-8
- ^ "קאנט Z-511 a" web.archive.org/web/20140124143005
- ^ "קאנט Z.511" היסטוריה ומפרט comandosupremo.com/cant-z-511
- ^ "קאנט Z.511" web.archive.org/web/20110617011835
29801160קאנט Z.511